Boulogne-sur-Mer. Bibliothèque municipale des Annonciades, Ms. 93

  • Other Form of the Shelfmark :
    • Boulogne-sur-Mer, Bibliothèque municipale, 0093
    • Bibliothèque municipale, 0093
    • Bibliothèque municipale des Annonciades, Ms. 93
    • Boulogne-sur-Mer. Bibliothèque municipale des Annonciades, Ms. 93
    • Boulogne-sur-Mer, BM, 0093
  • Held at : Boulogne-sur-Mer. Bibliothèque municipale des Annonciades
  • Languages : latin
  • Date of Origin :
  • Place of Origin (Note) :
    • Angleterre du nord (York ?) (Source : Initiale)
  • Support Material : parchemin
  • Composition :
    • 096 ff.
  • Dimensions :
    • 270 x 180

Text in this manuscript

Data Source: Initiale

Horae [latin].

Former owner

Formerly part of

Notes

Data Source: Initiale

  • Inscriptions (f. 1) : "Lady Carteret pray for all ye souls ayy Lauvenham" (18e s.) et une liste des noms : "Lady Holland, Diana Holland, Charlotte Holland, Spinsters, Paston Herne, ar., Tho. Herne gen., Antho. Epton gen. to the Abigails" (17e s.).

Bibliography

  • A. S. G. EDWARDS (éd.), Decoration and illustration in medieval English manuscripts, London, The British Library, 2002 (English manuscript studies, 10)
  • Ann ELJENHOLM NICHOLS, « 'O Vernicle' : Illustrations of an Arma Christi Poem », Tributes to Kathleen L. Scott. English medieval manuscripts : readers, makers and illuminators, London, Harvey Miller, 2009, p. 138-169 : ill.
  • Ann ELJENHOLM NICHOLS, Seeable Signs, The Iconography of the Seven Sacraments 1350-1544, Woodbridge, Boydell Press, 1994
  • Ariane BERGERON-FOOTE, « Les livres d'heures », Art et métiers du livre, 222 (décembre-janvier), 2000-2001
  • Bodo BRINKMANN, « The contribution of Simon Marmion to books of Hours from Ghent and Bruges », Margaret of York, Simon Marmion, and the 'Visions of Tondal', Malibu, J. Paul Getty Museum, 1992, p. 181-194 : ill.
  • Bodo BRINKMANN, Die flämische Buchmalerei am Ende des Burgunderreichs, Der Meister des Dresdener Gebetbuchs und die Miniaturisten seiner Zeit, Turnhout, Brepols, 1997 (Ars Nova, 1)
  • H. MICHELANT, GERARD,, Boulogne-sur-Mer (CGM in-4° 4), Manuscrits 1-201, 1872 (Catalogue général des manuscrits des bibliothèques publiques des départements. Tome IV (série in-4°))
  • Jeffrey F. HAMBURGER, The Rothschild Canticles, Art and Mysticism in Flanders and the Rhineland circa 1300, New Haven, London, Yale University Press, 1990
  • Jonathan J. G. ALEXANDER, James H. MARROW, Lucy Freeman SANDLER, The splendor of the word, Medieval and Renaissance illuminated manuscripts at the New York Public Library, London, New York, Harvey Miller, New York Public Library, 2005
  • Kathleen L. SCOTT, « Four early fifteenth-century English manuscripts of the 'Speculum humanae salvationis' and a fourteenth-century exemplar », Decoration and illustration in medieval English manuscripts, London, The British Library, 2002 (English manuscript studies, 10), p. 177-203 : 8 fig.
  • Kathleen L. SCOTT, Later Gothic Manuscripts, 1390-1490, London, Harvey Miller, 1996 (A survey of manuscripts illuminated in the British Isles, 6)
  • Nigel MORGAN, « Patrons and devotional images in English art of the international gothic c. 1350-1450 », Reading texts and images. Essays in medieval and Renaissance art and patronage in honour of M. M. Manion, Exeter, University of Exeter Press, 2002, p. 93-121 : fig. 25-39, pl. coul.
  • Pierre HELIOT, « Les manuscrits illustrés de la bibliothèque de Boulogne », Bulletin du Comité flamand de France, 1, 1934

Data sources