Paris. Bibliothèque nationale de France, Département des manuscrits, Latin 3114(2)

Référentiel d'autorité Biblissima : https://data.biblissima.fr/entity/Q63246

Manifeste IIIF

Présentation du contenu

Source des données : BnF Archives et manuscrits

  • F. 1-113v Commentarius in L. IV Sententiarum (Opus Oxoniense, Wadding, Lyon, 1639, VIII, 1-847 et IX, 1-830, avec var.) ; aux ff. 105-108v les q. 7 à 12 de la D. XLIX sont dans le texte de l'Opus Parisiense (éd. cit., XI, 906-921).

    F. 114-150v Quodlibet : « Cuncte res difficiles ait Salomon Eccl. primo et cui[sic] intelligit eas esse difficiles... » (éd. cit., XII, 1-539). q. 1 : « ... est ergo prima questio : Utrum in divinis essentialia sunt immediatiora ipsi essentie divine vel notionalia... » (éd. cit., 2-33) (114-115v) ; — q. 2 : « Viso de ordine essentialium et notionalium... est ergo primo una questio de productionibus que est : Utrum in Deo possint esse plures productiones ejusdem rationis... » (ibid., 33-65) (115v-118) ; — q. 3 : « Viso de productionibus sequntur questiones de relationibus... prima questio est : Utrum ista duo possint simul stare quod relatio ut comparata ad oppositum sit res et ut comparata ad essentiam sit ratio... » (ibid., 66-84) (118-119v) ; — q. 4 : « Deinde queritur de relatione originis in divinis in comparatione ad personam et specialiter ad primam personam : Utrum scilicet separata vel abstracta et distincta sive circumscripta relatione originis posset manere prima persona divina constituta et distincta... » (ibid., 88-116) (119v-122) ; — q. 5 : « Consequenter queritur de relatione originis in divinis quantum ad perfectionem primam intrinsecam et est questio : Utrum relatio originis sit formaliter infinita... » (ibid. 117-137) (122-124) ; — q. 6 : « Viso de relationibus originis sequitur questio de relationibus communibus et est unica : Utrum equalitas in divinis sit relatio realis... » (ibid., 142-167) (124-126) ; — q. 7 : « Viso de hiis que conveniunt Deo per comparationem ad intra... prima questio est : Utrum esse omnipotentem possit ratione naturali demonstrari et hoc in generali non descendendo ad aliam personam in speciali... » (ibid., 168-191) (126-129) ; — q. 8 : « Deinde queritur de omnipotentia sive causalitate activa specialiter... et est questio : Utrum Filius vel Verbum divinum habeat aliquam causalitatem propriam respectu creature... » (ibid., 204-218) (129-130v) ; — q. 9 : « Consequenter queritur de omnipotentia in comparatione ad objectum... Utrum Deus posset facere angelum informare materiam... » (ibid., 226-234) (130v-131v) ; — q. 10 : « Ad secundum quesitum scilicet an Deus posset species in eukaristia convertere in aliquid preexistens... » (ibid., 239-261) (131v-133) ; — q. 11 : « Ad tertium [Utrum Deus possit facere quod manente corpore et loco corpus non habeat ubi sive esse in loco...] (ibid., 262-272) (133-134) ; — q. 12 : « Expeditis hiis que quesita erant de Deo sequntur alia quesita de creaturis... Utrum scilicet rei create sit idem respectus ad Deum creantem et Deum conservantem... » (ibid., 282-93) (134-135) ; — q. 13 : « De creaturis in speciali tantummodo querebatur de creatura vivente... Utrum actus cognoscendi et appetendi sint essentialiter absoluti vel essentialiter relativi... » (ibid., 301-346) (135-137v) ; — q. 14 : « Consequenter queritur de hiis que pertinent specialiter ad creaturam habentem vitam intellectualem vel rationalem... Utrum anima sue naturali perfectioni relicta posset cognoscere Trinitatem... » (ibid., 348-406) (137v-140) ; — q. 15 : « Consequenter queritur de modo quo intellectus exit in actum... et est questio : Posito quod in patria beatus habeat verbum de creatura visa in essentia divina, utrum respectu illius verbi creature intellectus possibilis se habeat ibi pure passive »... (ibid., 410-445) (140-141v) ; — q. 16 : « Consequenter queritur de voluntate et primo de actione ejus in communi... Utrum libertas voluntatis et necessitas naturalis possunt se compati in eodem respectu ejusdem actus et objecti... » (ibid., 445-459) (142-143v) ; — q. 17 : « Deinde queritur utrum actus dilectionis naturalis et meritorie sint ejusdem speciei... — ... actui per habitum caritatis » (ibid., 459-472) (143v-144) ; — q. 18 : « Deinde queritur de comparatione actus intrinseci voluntatis ad actum extrinsecum : Utrum actus exterior addat aliquid bonitatis vel malitie ad actum interiorem... » (ibid., 474-491) (144-146) ; — q. 19 : « Consequenter queritur utrum in Christo unitas nature humane ad Verbum sit sola dependentia nature adsumpte ad personam Verbi... » (ibid., 491-513) (146-148) ; — q. 20 : « Utrum sacerdos obligatus ad dicendum missam pro uno, obligatus etiam ad dicendum missam pro alio, sufficienter solvat debitum dicendo unam missam pro ambobus... » (ibid., 514-535) (148-150) ; — q. 21 : « Ultimo queritur utrum ponens mundi eternitatem possit sustinere aliquem esse universaliter bene fortunatum... », incomplet de la fin, s'arrête à : « ... sicut nec ratio probabilis persuadet tertium membrum... » (ibid., 536-539) (150-150v) ; cf. Glorieux, Litt. quodl., I, 218-219.

    F. 150v-151v Table des questions du Commentaire sur le l. IV des Sentences : « Incipiunt tituli questionum super quartum Sententiarum de ordinacione Duns ».

    F. 151v Table du quodlibet : « Quodlibeta Scoti », ajoutée au XVe s.

    F. 1-113v. JOHANNES DUNS SCOTUS, In Sententias. Ordinatio, l. IV ; cf. ibid., 148*-149*.

Textes du manuscrit

Source des données : Mandragore

Enluminures et décors

Intervenant

Sujets et thèmes

Source des données : BnF Archives et manuscrits

  • Ad secundum quaesitum scilicet an Deus...

    f. 131v

    Ad tertium sic proceditur : arguitur quod Deus non posset facere quod manente corpore...

    f. 133

    Consequenter quaeritur de his quae pertinent specialiter ad creaturam...

    f. 137v

    Consequenter quaeritur de modo quo intellectus erit in actum...

    f. 140

    Consequenter quaeritur de omnipotentia in comparatione ad objectum...

    f. 130v

    Consequenter quaeritur de relatione originis in divinis quantum ad perfectionem...

    f. 122

    Consequenter quaeritur de voluntate...

    f. 142

    Consequenter quaeritur utrum in Christo unitas naturae humanae ad Verbum sit sola dependentia naturae adsumptae ad personam Verbi...

    f. 146

    Cunctae res difficiles, ait Salomon Eccl. (I, 8), et cui intellegit eas esse difficiles...

    f. 114

    De creaturis in speciali tantummodo quaerebatur de creatura vivente... utrum actus cognoscendi et appetendi sint essentialiter absoluti...

    f. 135

    Deinde quaeritur de comparatione actus intrinseci voluntatis ad actum extrinsecum, utrum actus exterior addat aliquid bonitatis...

    f. 144

    Deinde quaeritur de omnipotentia sive causalitate activa specialiter...

    f. 129

    Deinde quaeritur de relatione originis in divinis in comparatione ad personas...

    f. 119v

    Deinde quaeritur utrum actus dilectionis naturalis et meritoriae sint ejusdem speciei...

    f. 143v

    Est ergo prima quaestio : Utrum in divinis essentialia sunt immediatiora ipsi essentiae divinae vel notionalia...

    f. 114

    Expeditis his quae quaesita erant de Deo, sequuntur alia quaesita de creaturis...

    f. 134

    [...] Posito quod in patria beatus...

    f. 140

    Ultimo quaeritur utrum ponens mundi aeternitatem possit sustinere aliquem esse universaliter bene fortunatum...

    f. 150

    [...] Utrum actus cognoscendi et appetendi sint essentialiter absoluti...

    f. 135

    Utrum actus dilectionis naturalis et meritoriae sint ejusdem speciei...

    f. 143v

    [...] Utrum actus exterior addat aliquid bonitatis vel malitiae ad actum interiorem...

    f. 144

    [...] Utrum aequalitas in divinis sit relatio realis...

    f. 124

    [...] Utrum anima suae naturali perfectioni relicta posset cognoscere Trinitatem...

    f. 137v

    [...] Utrum Deus possit facere angelum informare materiam...

    f. 130v

    [...] Utrum esse omnipotentem possit ratione naturali demonstrari et hoc in generali...

    f. 126

    Utrum Filius vel Verbum...

    f. 129

    [...] Utrum in Christo unitas naturae humanae ad Verbum sit sola dependentia naturae adsumptae ad personam Verbi...

    f. 146

    [...] Utrum in Deo possint esse plures productiones ejusdem rationis...

    f. 115v

    Utrum in divinis essentialia sunt immediatiora ipsi essentiae...

    f. 114

    [...] Utrum ista duo possint simul stare quod relatio ut comparata ad oppositum...

    f. 118

    [...] Utrum libertas voluntatis et necessitas naturalis possint se compati in eodem...

    f. 142

    [...] Utrum ponens mundi aeternitatem possit sustinere aliquem esse universaliter bene fortunatum...

    f. 150

    [...] Utrum ... rei creatae sit idem respectus ad Deum creantem et Deum conservantem...

    f. 134

    [...] Utrum relatio originis sit formaliter infinita...

    f. 122

    Utrum sacerdos obligatus ad dicendum missam pro uno, obligatus etiam ad dicendum missam pro alio...

    f. 148

    [...] Utrum ... separata vel abstracta et distincta sive circumscripta relatione originis posset manere prima persona...

    f. 119v

    Viso de his quae conveniunt Deo per comparationem ad intra...

    f. 126

    Viso de ordine essentialium et notionalium... est ergo primo una quaestio de productionibus quae est : Utrum in Deo possint esse plures productiones ejusdem rationis...

    f. 115v

    Viso de... prima quaestio est...

    f. 118

    Viso de relationibus originis sequitur quaestio...

    f. 124

    DÉCORATION -- Encadrement peint et or (XIVe s.)
    DÉCORATION -- Initiales filigranées (XIIIe et XIVe s.) à décor végétal
    DÉCORATION -- Initiales historiées (XIVe s.)
    JOHANNES DUNS SCOTUS, O.F.M. -- Initiales historiées (XIVe s.)
    JOHANNES DUNS SCOTUS, O.F.M. -- Commentarius in Sententiarum librum IV (Ordinatio)
    JOHANNES DUNS SCOTUS, O.F.M. -- Quodlibet
    Samaritain (bon) -- Initiales historiées

Vie du livre

Sources des données