Point d'entrée sur le patrimoine écrit du Moyen Âge et de la Renaissance en Occident du VIIIe au XVIIIe siècle
Moteur de recherche de manuscrits et livres anciens numérisés et intéropérables
Plateforme collaborative de gestion de publication des données d'autorité Biblissima
Aide à la lecture et apprentissage des langues anciennes, outils et environnements de travail en XML
Service d’expertise autour des standards IIIF
Référentiel d'autorité Biblissima : https://data.biblissima.fr/entity/Q63246
Manifeste IIIF
Numérisation :
Source des données : BnF Archives et manuscrits
F. 1-113v Commentarius in L. IV Sententiarum (Opus Oxoniense, Wadding, Lyon, 1639, VIII, 1-847 et IX, 1-830, avec var.) ; aux ff. 105-108v les q. 7 à 12 de la D. XLIX sont dans le texte de l'Opus Parisiense (éd. cit., XI, 906-921).
F. 114-150v Quodlibet : « Cuncte res difficiles ait Salomon Eccl. primo et cui[sic] intelligit eas esse difficiles... » (éd. cit., XII, 1-539). q. 1 : « ... est ergo prima questio : Utrum in divinis essentialia sunt immediatiora ipsi essentie divine vel notionalia... » (éd. cit., 2-33) (114-115v) ; — q. 2 : « Viso de ordine essentialium et notionalium... est ergo primo una questio de productionibus que est : Utrum in Deo possint esse plures productiones ejusdem rationis... » (ibid., 33-65) (115v-118) ; — q. 3 : « Viso de productionibus sequntur questiones de relationibus... prima questio est : Utrum ista duo possint simul stare quod relatio ut comparata ad oppositum sit res et ut comparata ad essentiam sit ratio... » (ibid., 66-84) (118-119v) ; — q. 4 : « Deinde queritur de relatione originis in divinis in comparatione ad personam et specialiter ad primam personam : Utrum scilicet separata vel abstracta et distincta sive circumscripta relatione originis posset manere prima persona divina constituta et distincta... » (ibid., 88-116) (119v-122) ; — q. 5 : « Consequenter queritur de relatione originis in divinis quantum ad perfectionem primam intrinsecam et est questio : Utrum relatio originis sit formaliter infinita... » (ibid. 117-137) (122-124) ; — q. 6 : « Viso de relationibus originis sequitur questio de relationibus communibus et est unica : Utrum equalitas in divinis sit relatio realis... » (ibid., 142-167) (124-126) ; — q. 7 : « Viso de hiis que conveniunt Deo per comparationem ad intra... prima questio est : Utrum esse omnipotentem possit ratione naturali demonstrari et hoc in generali non descendendo ad aliam personam in speciali... » (ibid., 168-191) (126-129) ; — q. 8 : « Deinde queritur de omnipotentia sive causalitate activa specialiter... et est questio : Utrum Filius vel Verbum divinum habeat aliquam causalitatem propriam respectu creature... » (ibid., 204-218) (129-130v) ; — q. 9 : « Consequenter queritur de omnipotentia in comparatione ad objectum... Utrum Deus posset facere angelum informare materiam... » (ibid., 226-234) (130v-131v) ; — q. 10 : « Ad secundum quesitum scilicet an Deus posset species in eukaristia convertere in aliquid preexistens... » (ibid., 239-261) (131v-133) ; — q. 11 : « Ad tertium [Utrum Deus possit facere quod manente corpore et loco corpus non habeat ubi sive esse in loco...] (ibid., 262-272) (133-134) ; — q. 12 : « Expeditis hiis que quesita erant de Deo sequntur alia quesita de creaturis... Utrum scilicet rei create sit idem respectus ad Deum creantem et Deum conservantem... » (ibid., 282-93) (134-135) ; — q. 13 : « De creaturis in speciali tantummodo querebatur de creatura vivente... Utrum actus cognoscendi et appetendi sint essentialiter absoluti vel essentialiter relativi... » (ibid., 301-346) (135-137v) ; — q. 14 : « Consequenter queritur de hiis que pertinent specialiter ad creaturam habentem vitam intellectualem vel rationalem... Utrum anima sue naturali perfectioni relicta posset cognoscere Trinitatem... » (ibid., 348-406) (137v-140) ; — q. 15 : « Consequenter queritur de modo quo intellectus exit in actum... et est questio : Posito quod in patria beatus habeat verbum de creatura visa in essentia divina, utrum respectu illius verbi creature intellectus possibilis se habeat ibi pure passive »... (ibid., 410-445) (140-141v) ; — q. 16 : « Consequenter queritur de voluntate et primo de actione ejus in communi... Utrum libertas voluntatis et necessitas naturalis possunt se compati in eodem respectu ejusdem actus et objecti... » (ibid., 445-459) (142-143v) ; — q. 17 : « Deinde queritur utrum actus dilectionis naturalis et meritorie sint ejusdem speciei... — ... actui per habitum caritatis » (ibid., 459-472) (143v-144) ; — q. 18 : « Deinde queritur de comparatione actus intrinseci voluntatis ad actum extrinsecum : Utrum actus exterior addat aliquid bonitatis vel malitie ad actum interiorem... » (ibid., 474-491) (144-146) ; — q. 19 : « Consequenter queritur utrum in Christo unitas nature humane ad Verbum sit sola dependentia nature adsumpte ad personam Verbi... » (ibid., 491-513) (146-148) ; — q. 20 : « Utrum sacerdos obligatus ad dicendum missam pro uno, obligatus etiam ad dicendum missam pro alio, sufficienter solvat debitum dicendo unam missam pro ambobus... » (ibid., 514-535) (148-150) ; — q. 21 : « Ultimo queritur utrum ponens mundi eternitatem possit sustinere aliquem esse universaliter bene fortunatum... », incomplet de la fin, s'arrête à : « ... sicut nec ratio probabilis persuadet tertium membrum... » (ibid., 536-539) (150-150v) ; cf. Glorieux, Litt. quodl., I, 218-219.
F. 150v-151v Table des questions du Commentaire sur le l. IV des Sentences : « Incipiunt tituli questionum super quartum Sententiarum de ordinacione Duns ».
F. 151v Table du quodlibet : « Quodlibeta Scoti », ajoutée au XVe s.
F. 1-113v. JOHANNES DUNS SCOTUS, In Sententias. Ordinatio, l. IV ; cf. ibid., 148*-149*.
Source des données : Mandragore
Ad secundum quaesitum scilicet an Deus...
f. 131v
Ad tertium sic proceditur : arguitur quod Deus non posset facere quod manente corpore...
f. 133
Consequenter quaeritur de his quae pertinent specialiter ad creaturam...
f. 137v
Consequenter quaeritur de modo quo intellectus erit in actum...
f. 140
Consequenter quaeritur de omnipotentia in comparatione ad objectum...
f. 130v
Consequenter quaeritur de relatione originis in divinis quantum ad perfectionem...
f. 122
Consequenter quaeritur de voluntate...
f. 142
Consequenter quaeritur utrum in Christo unitas naturae humanae ad Verbum sit sola dependentia naturae adsumptae ad personam Verbi...
f. 146
Cunctae res difficiles, ait Salomon Eccl. (I, 8), et cui intellegit eas esse difficiles...
f. 114
De creaturis in speciali tantummodo quaerebatur de creatura vivente... utrum actus cognoscendi et appetendi sint essentialiter absoluti...
f. 135
Deinde quaeritur de comparatione actus intrinseci voluntatis ad actum extrinsecum, utrum actus exterior addat aliquid bonitatis...
f. 144
Deinde quaeritur de omnipotentia sive causalitate activa specialiter...
f. 129
Deinde quaeritur de relatione originis in divinis in comparatione ad personas...
f. 119v
Deinde quaeritur utrum actus dilectionis naturalis et meritoriae sint ejusdem speciei...
f. 143v
Est ergo prima quaestio : Utrum in divinis essentialia sunt immediatiora ipsi essentiae divinae vel notionalia...
Expeditis his quae quaesita erant de Deo, sequuntur alia quaesita de creaturis...
f. 134
[...] Posito quod in patria beatus...
Ultimo quaeritur utrum ponens mundi aeternitatem possit sustinere aliquem esse universaliter bene fortunatum...
f. 150
[...] Utrum actus cognoscendi et appetendi sint essentialiter absoluti...
Utrum actus dilectionis naturalis et meritoriae sint ejusdem speciei...
[...] Utrum actus exterior addat aliquid bonitatis vel malitiae ad actum interiorem...
[...] Utrum aequalitas in divinis sit relatio realis...
f. 124
[...] Utrum anima suae naturali perfectioni relicta posset cognoscere Trinitatem...
[...] Utrum Deus possit facere angelum informare materiam...
[...] Utrum esse omnipotentem possit ratione naturali demonstrari et hoc in generali...
f. 126
Utrum Filius vel Verbum...
[...] Utrum in Christo unitas naturae humanae ad Verbum sit sola dependentia naturae adsumptae ad personam Verbi...
[...] Utrum in Deo possint esse plures productiones ejusdem rationis...
f. 115v
Utrum in divinis essentialia sunt immediatiora ipsi essentiae...
[...] Utrum ista duo possint simul stare quod relatio ut comparata ad oppositum...
f. 118
[...] Utrum libertas voluntatis et necessitas naturalis possint se compati in eodem...
[...] Utrum ponens mundi aeternitatem possit sustinere aliquem esse universaliter bene fortunatum...
[...] Utrum ... rei creatae sit idem respectus ad Deum creantem et Deum conservantem...
[...] Utrum relatio originis sit formaliter infinita...
Utrum sacerdos obligatus ad dicendum missam pro uno, obligatus etiam ad dicendum missam pro alio...
f. 148
[...] Utrum ... separata vel abstracta et distincta sive circumscripta relatione originis posset manere prima persona...
Viso de his quae conveniunt Deo per comparationem ad intra...
Viso de ordine essentialium et notionalium... est ergo primo una quaestio de productionibus quae est : Utrum in Deo possint esse plures productiones ejusdem rationis...
Viso de... prima quaestio est...
Viso de relationibus originis sequitur quaestio...
Exports RDF à venir…
Vous pouvez visualiser et manipuler ce document directement sur ce site, le comparer à d'autres grâce au visualiseur Mirador, ou glisser-déposer cette icône dans le visualiseur IIIF de votre choix. En savoir plus sur IIIF