Point d'entrée sur le patrimoine écrit du Moyen Âge et de la Renaissance en Occident du VIIIe au XVIIIe siècle
Moteur de recherche de manuscrits et livres anciens numérisés et intéropérables
Plateforme collaborative de gestion de publication des données d'autorité Biblissima
Aide à la lecture et apprentissage des langues anciennes, outils et environnements de travail en XML
Service d’expertise autour des standards IIIF
Référentiel d'autorité Biblissima : https://data.biblissima.fr/entity/Q59201
Collection IIIF
Manifestes IIIF dans cette collection
Type de numérisation non spécifié
Numérisation :
Source des données : BnF Archives et manuscrits
F. 1va, 1vb : Recettes diverses ; inc. « Curatio vesice. … Ad scabiem vel impetiginem … Probatio sanguinis … Ad vocem emendandam … ». F. 1va-vb : Gualo, Versus contra symoniachos ; « Sacrilegis monachis emptoribus ecclesiarum / composui satiram carmen per secula clarum / quam quia vir magnus corrobrat Hugo Diensis / noster amicus eam legat Otto Suessionensis … ». F. 1vb : De Rome porticu ; inc. « Porticus est Rome qua dum spatiando fero me … », expl. « … prospera nulla dies sit ». F. 2ra-rb : Liber miraculorum sancti Quintini, c. 17 (excerptum) ; inc. « /suffragiis in porticum prefati templi deportaretur … », expl. « ... deauratis involutum honorifice sepelivit » (AA.SS. Oct. XIII, p. 801-812, passim). F. 2rb : Prognostica ; inc. « Kalenda ianuarii si fuerint in prima feria, hiemps bonus erit … », expl. « … homines egrotabuntur ».
F. 3ra-va : Capitula Origenis homiliarum in Genesi, Exodo, Levitico, in libro Iesu Nave, in Iudicum libro, in Isaia, in Hieremia.
F. 3vb-40rb : Origenes, In Genesim homiliae I-XVI, interprete Rufino ; inc. « Quod est principium nisi Dominus noster et salvator omnium … », expl. « … semper que Dei sunt cogitare, que Dei sunt querere, et Deus erit semper nobiscum, per Iesum Christum … » (Origenes Werke, éd. W. A. Baehrens, Leipzig, 1920, vol. VI, p. 1-144).
F. 40rb-44ra : Origenes (?), In Genesim homilia XVII, incomplet ; inc. « Incipit explanatio de bendictionibus patriarcharum. Sciendum primo est quod in singulis quibusque locis … », expl. « … filios patris sui quasi in morali loco posuimus » (P.G., XII, col. 253-262).
F. 44ra-81ra : Origenes, In Exodum homiliae, interprete Rufino ; inc. « Videtur mihi unusquisque sermo scripture divine similis esse … », expl. « … componere atque ex his adornare tabernaculum Deo Iacob, per Christum Iesum … » (Origenes Werke, éd. W. A. Baehrens, Leipzig, 1920, vol. VI, p. 145-279).
F. 81rb-138rb : Origenes, In Leviticum homiliae, interprete Rufino ; inc. « Sicut in novissimis diebus verbum Dei ex Maria ... », expl. « ... iugum fidei et caritatis et spei ac totius sanctitatis imposuit, ipsi gloria … » (Origenes Werke, éd. W. A. Baehrens, Leipzig, 1920, vol. VI, p. 280-507).
F. 138va-vb : Rufinus Aquileiensis, Prologus in Origenis homilias ; inc. « (rubrique au f. 138rb : Incipit expositio in Iesu Nave homelie numero viginti et sex) In divinis voluminibus refertur quod ad constructionem tabernaculi ... », expl. « ... quia opus quod eruditis deberet iniungi expetis ab indoctis » (Origenes Werke, éd. W. A. Baehrens, Leipzig, 1921, vol. VII, p. 286-287.).
F. 138vb-180rb : Origenes, In Iesu Nave librum homiliae, interprete Rufino ; inc. « Donavit Deus nomen quod est super omne nomen, Domino et salvatori nostro Iesu Christo. Est autem nomen quod est super … », expl. « … ecclesia Dei viventis et ubi est verus Israel in Christo Iesu Domino nostro, per quem … » (Origenes Werke, éd. W. A. Baehrens, Leipzig, 1921, vol. VII, p. 287-463).
F. 180rb-194va : Origenes, In Iudicum librum homiliae, interprete Rufino ; inc. « Lector quidem presentis lectionis … », expl. « … ut ab ipso victoriam consequi mereamur in Christo Iesu Domino nostro, cui est … » (Origenes Werke, éd. W. A. Baehrens, Leipzig, 1921, vol. VII, p. 465-514, 519-522).
F. 194va-201va : Origenes, In Regnorum librum homilia ; inc. « Non tunc tantummodo Deus plantavit paradisum sed donec stat vita mortalium … », expl. « … ut in novitate vite ambulem in Christo Iesu Domino nostro cui … » (Origenes Werke, éd. W. A. Baehrens, Leipzig, 1925, vol. VIII, 1-25).
F. 201va-210ra : Origenes, In Canticum Canticorum homiliae, interprete Hieronymo ; inc. « Quomodo dicimus per Moysen esse quedam non solum sancta ... », expl. « … ut digni efficiamur sponsi sermone sapientia Iesu, cui est … » (Origenes Werke, éd. W. A. Baehrens, Leipzig, 1925, vol. VIII, p. 27-60).
F. 210ra-223va : Origenes, In Isaiam homiliae, interprete Hieronymo ; inc. « Quamdiu Ozias rex vixit videre non potuit visionem … », expl. « … a domino per singulos intellectus per singula opera et efficeris filius Dei in Christo Iesu, cui … » (Origenes Werke, éd. W. A. Baehrens, Leipzig, 1925, vol. VIII, p. 242-289, incompl. + P.L., XXIV, col. 935D-936D).
F. 223va-227rb : Origenes (?), In Ieremiam homilia I ; inc. « Deus qui ad benefaciendum promtus est ad puniendos autem eos qui pena digni sunt dissimulator … », expl. « … sed plantatio paradisi ubi templum Dei sit in Christo Iesu, cui honor … » (P.L., XXV, col. 586-598).
F. 227va-232vb : Origenes, In Ieremiam homiliae II-III ; inc. « Quomodo corpus nostrum in aliquot terre loco consistit … », expl. « … mundatus Ierusalem transgredi civitate Dei in Christo Iesu, cui est … » (Origenes Werke, éd. W. A. Baehrens, Leipzig, 1925, vol. VIII, p. 290-317).
F. 232vb-252vb : Origenes (?), In Ieremiam homiliae IV-XIV ; inc. « Clamavit perdix congregavit que non peperit faciens divinitas suas non cum iuditio. In medio dierum eius derelinquet eum, et in novissimis suis erit insipiens thronus glorie exaltatus. Ab initio locus sanctificatio nostra sustentatio … », expl. « … fiet unus grex et unus pastor docens in commune populum suum magnificare omnipotentem Deum cum Christo Iesu, cui est … » (P.L., XXV, col. 615-692).
Source des données : Mandragore
Le ms. a été copié par Edmundus, moine de l’abbaye de Saint-Germain-des-Prés, où il resta jusqu’à la Révolution. Au f. 252v, anathème : « Quicumque librum istum defraudaverit vel scienter male tractaverit vel literas deleverit per malitiam suam sit anathema maranatha, idest dampnatus et a consortio Dei separatus donec Dominus redeat ad iudicium. Amen ». Au f. 1v, ex-libris (XVIIIe s.) : « Sancti Germani a Pratis ». Il entra ensuite à la Bibliothèque nationale entre 1795 et 1796, avec d’autres manuscrits de Saint-Germain.
Exports RDF à venir…
Vous pouvez visualiser et manipuler ce document directement sur ce site, le comparer à d'autres grâce au visualiseur Mirador, ou glisser-déposer cette icône dans le visualiseur IIIF de votre choix. En savoir plus sur IIIF