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Source des données : BnF Archives et manuscrits
F. 2v-3v Oraison rythmée en l'honneur de la Vierge, en cinquante-deux tercets : « Oratio de Sancta Maria. Ave Mater maritum nesciens... — ... tua propiciatio. Amen ». Addition du XIIe s.
F. 4-133v S. ISIDORUS HISPALENSIS, « De figuris veteris Testamenti », avec prologue (4-4v), table en tête de chaque livre (P. L., LXXXIII, 207-424).
F. 133v-171 Commentaires sur les livres sapientiaux : « Incipiunt Parabole Salomonis. » Prologue : « Intellectus sacri eloquii... — ... gravida locutione consumat » [le début emprunté à S. GREGOIRE LE GRAND, Moralia, XXXI, c. 1] (P. L., LXXVI, 187) (133v-134) ; « Fili mi si te lactaverint... Peccatores etenim lactant... — ... nudus eram et operuisti me et cetera » [extrait en partie de BEDE, Super parabolas Salomonis allegorica expositio] ; cf. P. L., XCI, 940 ss. (134-153) ; — « Salomonis liber huic operi subjungitur qui Ecclesiastes appellatur. » Prologue : « Ecclesiastes autem proprie concionator dicitur... — ... et hoc postmodum ex spiritali veritate diffiniunt » [S. GREGORIUS MAGNUS, Dialogi, IV, 4] (Moricca, Rome, 1924, 232-235) (153-154) ; « Verba Ecclesiastes... Vanitas Vanitatum... Rectus namque in discretione ordo servatur... — ... quasi solus locutus non est » (154-161v) ; — Sur le livre de la Sagesse. Prologue : « Dominus noster Jhesus Christus in eo quod virtus... — ... nec fine coangustatur aperiret » (161v-162) ; sur les c. II, 12-XVII, 10 : « Contrarius est operibus nostris et dissimilis est aliis vita illius... — ... de judicio ad judicium pervenire » (162v-165v) ; — « Prefacio in libro Jhesu filii Sirach. Qui textum considerat... — ... in quibus dudum aperuerat ora prophetarum » [le début emprunté à S. GREGOIRE LE GRAND, Moralia IV, 4] (P. L., LXXV, 633-634) (165v-166) ; sur l'Ecclesiastique I,13- XLII, 14 : « Incipit tractatus de libro Jesu filii Sirach. Timenti Deum bene erit... Quia qui summa medullitus diligunt... — ... quia in illo non culpam sed naturam diligit » (166-171). — Les commentaires des Proverbes, de l'Ecclésiaste et de l'Ecclésiastique, se retrouvent, en entier, dans le ms. Latin 16296, f. 201-221 et 223v-226.
F. 171 [HILDEBERTUS CENOMANENSIS] Epigramme sur les plaies d'Égypte : « Prima rubens unda clades raneque secunda... — ... primam necat ultima prolem » (P. L., CLXXI, 1436) ; cf. Wilmart, dans Rev. Bénéd. XLVIII (1936), 37. — Neuf énigmes ou proverbes latins : « Cui satis est quod habet satis illum constat habere... — ... Cornix est alba si cor dematur ab illo », le premier édité par Werner, Lateinische Sprichwörter, 14, le dernier par W.-A. Pantin, dans Bulletin of the John Rylands Library, XIV (1930) 109.
F. 171v Vers sur les Pères de l'Église : « Ille Origenis ego doctor verissimus olim... » [attribués à s. Isidore de Séville] (P. L., LXXXIII, 1108-1110, c. 2, 8 et 12). — « Ambrosius in Pastorali : Lepram cum Gyezi a sancto suscepisse se credant Heliseo ... » [Pastoralis, c. 5 attribué à s. Ambroise] (P. L., XVII, 575-577).
F. 133-171. [TAIUS CAESARAUGUSTENSIS (?)] ; cf. Stegmüller-Reinhardt, Repertorium biblicum, Suppl., IX, n° 7963. — F. 171v. ISIDORUS HISPALENSIS ; cf. Clavis Patrum latinorum, n° 1212.
Provient de l'abbaye de Beaupré, diocèse de Beauvais, dont l'ex-libris du XIIIe s. se trouve au f. 2v ; cf. Delisle, Cab. des mss., 1, 267.
Ave mater maritum nesciens//...
f. 2v
Contrarius est operibus nostris et dissimilis est aliis vita illius...
f. 162
Cui satis est quod habet, satis illum constat habere//...
f. 171
Dominus noster Jesus Christus in eo quod virtus et sapientia Dei est...
f. 161v
Ecclesiastes autem proprie contionator dicitur ; in contione vero sententia promitur...
f. 153
Fili mi, si te lactaverint... (Prov. I, 10)
Peccatores etenim lactant cum vel perpetranda mala blandimentis...
f. 134
Ille Origenis ego doctor verissimus olim //...
f. 171v
Intellectus sacri eloquii inter textum et mysterium...
f. 133v
Lepram cum Giesi a sancto suscepisse se credant Eliseo...
[...] Peccatores etenim lactant cum ad perpetranda mala blandimentis...
Prima rubens unda cladens ranaeque secunda //...
Qui textum considerat et sensum sanctae lectionis ignorat...
f. 165v
[...] Quia qui summa medullitus diligunt, in infimis dura patiuntur...
f. 166
[...] Rectus namque in discretione ordo servatur...
f. 154
Timenti Dominum, bene erit in extremis... (Eccli. I, 13).
Quia qui summa medullitus diligunt in infimis dura patiuntur...
Vanitas vanitatum et omnia vanitas... (Eccl. I, 2).
Rectus namque in discretione ordo servatur...
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